Khamis, 15 Mei 2008

Gambar-gambar di sekitar kawasan kandang

Kami mempunyai 2 kandang iaitu kandang atas berukuran 100 kaki panjang x 40 kaki lebar dan juga kandang induk-induk bunting yang bakal melahirkan anak.
Kandang untuk induk bunting ini adalah untuk melindungi induk betina daripada tercedera dan menggugurkan anak. Ini kerana ketika waktu makan. kambing-kambing akan berpusu-pusu merebut makanan. Maka, kandang ini menempatkan satu ruang untuk setiap seekor induk betina yang sarat bunting.
Kandang khas induk bunting

Baru je lahir di waktu malam

Malam-malam pun boleh datang melawat; kandang kambing kami dilengkapi dengan kemudahan lampu dah memudahkan lawatan di waktu malam




Di kawasan yang penuh kehijauan; Persekitaran di kawasan kampung yang penuh kehijauan adalah amat sesuai untuk penternakan kambing kerana ianya perlukan keserasian dengan kawasan sekeliling. Selain itu, rumput-rumput juga amat mudah di cari untuk makanan kambing.







Renovation


Ruang lalu-lintas yang luas dan kebersihan yang dijaga. Para pekerja akan membersihkan kandang pada setiap hari untuk mempastikan kebersihan. Ini adalah bertujuan untuk memberikan keselesaan pada para pengunjung di kandang kami.




Tanaman Nepia

2 ulasan:

Acik Wawa berkata...

wau! dh update blog lh c cik rezza nih .... semoga sukses dlm bidang yg di ceburi

Tanpa Nama berkata...

Salam Encik,

Saya sanagt berminat dengan ternakan kambing, exp kambing jamnapari, anglo dan boer. Bapa saya pernah membela berbelas ekor kambing, namum mati kerana tiada kepakaran mengembala.

Ada tak encik tawarkan skim conthnya, membeli dan bela di tempat encik, atau kursus sambilan yang mampu untuk peminat seperti saya?


zaki : sina_zuke@yahoo.com
tel: 017-7156414